Wypełniłeś wniosek o chwilówki online, ale wniosek jest odrzucany i pojawia się komunikat o niepoprawnym numerze PESEL? 

  • Możliwość zastrzeżenia numeru PESEL ma na celu uratowanie osób, których dokumenty zostały skradzione lub dane zostały wyłudzone. Dzięki temu nie można tak po prostu wziąć pożyczki na daną osobę. 
  • Osoba, która ma zastrzeżony numer PESEL, może w każdej chwili odwrócić ten proces. 
  • Zastrzec PESEL możesz przez internet, a także w urzędzie, banku czy na Poczcie Polskiej. Wybierz najwygodniejszą dla Ciebie opcję. 
  • Czasem warto wycofać zastrzeżenie numeru PESEL, np. właśnie gdy starasz się o pożyczkę. 

Czy zastrzeżenie PESEL może być powodem odrzucenia wniosku o pożyczkę w Vivus? 

Oczywiście, że tak. Zastrzeżenie numeru PESEL sprawia, że wniosek o pożyczkę musi zostać odrzucony. Dzieje się tak nie tylko w Vivusie, ale w każdej instytucji finansowej. Jest to wynik wprowadzenia zaostrzenia w przepisach, aby uniknąć zaciągania zobowiązań na wyłudzone lub skradzione dane. Jeśli ktoś ma podejrzenie, że jego PESEL został skradziony, może go zastrzec. Dzięki temu zablokowana zostanie opcja wzięcia pożyczki na PESEL. Jest to również rozsądne rozwiazanie, gdy po prostu obawiasz się o wyłudzenia.

Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz cofnąć zastrzeżenie PESEL, aby otrzymać pożyczkę, możesz zrobić to w dowolnym momencie. Następnie będziesz mógł ponownie złożyć wniosek o pożyczkę w Vivus. 

Czy Vivus udzieli pożyczki z zastrzeżonym numerem PESEL? 

Nie, Vivus nie udzieli pożyczki w sytuacji zastrzeżenia numeru PESEL. W przypadku przyznania Ci środków pożyczkodawca złamałby przepisy prawne!  

Obowiązek weryfikowania tego, czy numer PESEL nie jest przypadkiem zastrzeżony, oznacza, że pożyczkodawca nie może beztrosko podejść do tej kwestii. Z tego też powodu staranie się o pożyczkę w Vivus musisz rozpocząć od cofnięcia procesu zastrzeżenia numeru PESEL. 

Jak cofnąć zastrzeżenie PESEL, by uzyskać pożyczkę w Vivus? 

Masz zastrzeżony numer PESEL, jednak koniecznie musisz wziąć pożyczkę? Jeśli potrzebujesz środków pieniężnych, nic trudniejszego – musisz jedynie zdecydować się na proste odwołanie zastrzeżenia numeru PESEL. Zrobisz to nawet bez wychodzenia z domu. 

Jak przejść to krok po kroku? 

  • Zaczynasz od wyboru sposobu na odblokowanie numeru PESEL – możesz to zrobić w urzędzie gminy, ale tu skupimy się na opcji internetowej. 
  • Możesz skorzystać z aplikacji mObywatel albo ze strony rządowej. 

Jak wygląda to w przypadku aplikacji mObywatel lub poprzez stronę rządową? 

  1. Masz profil zaufany? To dobrze. Jeśli jednak wcześniej go nie zakładałeś, możesz tego dokonać. Alternatywą jest podpis kwalifikowany, e-dowód lub logowanie przez bankowość elektroniczną. 
  2. Wejdź na stronę rządową gov.pl. Następnie musisz wybrać przycisk „zastrzeż PESEL lub cofnij zastrzeżenie”. 
  3. Zaloguj się wybraną metodą w systemie mObywatel. 
  4. Wybierz opcję „Cofnij zastrzeżenie”. 
  5. Wybierz, czy ma to być cofnięcie bezterminowe, czy czasowe. Jeśli wybierzesz drugą opcję, musisz określić datę i godzinę automatycznego powrotu do zastrzeżenia numeru PESEL. 

Kiedy warto cofnąć zastrzeżenie PESEL? 

Zastrzeżenie numeru PESEL wpływa na szereg działań, które możesz podejmować lub nie. O ile chroni Cię to przed oszustwem, jednocześnie blokuje możliwość wzięcia pożyczki czy dopełnienia niektórych formalności. 

Są sytuacji, kiedy warto cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL. Warto to zrobić, jeśli chcesz: 

  • Wziąć pożyczkę online lub kredyt w banku; 
  • Utworzyć nowy rachunek bankowy – w dowolnej formie; 
  • Dokonać zakupu na raty (tj, wziąć kredyt konsumencki); 
  • Otrzymać kopię karty SIM – kopia tego typu jest zablokowana, ponieważ przestępcy mogą ją wykorzystać do autoryzacji transakcji np. poprzez kod wysłany SMSem; 
  • Podpisać akt notarialny w związku z zakupem lub sprzedażą nieruchomości; 
  • Wypłacić w banku większą sumę pieniędzy, która przekracza trzykrotność minimalnego wynagrodzenia. 

Jeśli dokonałeś np. zmiany dowodu osobistego i masz pewność, że Twoje dane są bezpieczne, możesz dokonać bezterminowego wycofania zastrzeżenia numeru PESEL. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, abyś tylko czasowo wycofał zastrzeżenie PESEL. Rozwiązanie to jest polecane, gdy planujesz starać się o pożyczkę lub dokonać transakcji zakupu u notariusza. 

Niepoprawna identyfikacja w Vivus – co robić? 

W tego typu sytuacji, w której występuje w Vivus problem z PESELem, dobrym pomysłem jest skontaktowanie się z tym pożyczkodawcą. Najlepiej to zrobić dzwoniąc pod numer 660 600 700. Może się jednak zdarzyć, że po prostu podałeś błędny numer PESEL. Zweryfikujesz to, sprawdzając wpisane pierwotnie dane. Jeśli to tego typu błąd, po prostu popraw wniosek i prześlij go jeszcze raz. Konieczne wtedy jest też ponowne przeprowadzenie identyfikacji danych przelewem. 


Przeczytaj też inne nasze artykuły:

  1. Czy pożyczka w Vivus jest bezpieczna?
  2. Jak usunąć konto na Vivus? Krok po kroku
  3. Logowanie do konta Vivus - jak to zrobić?
  4. Po jakim czasie Vivus przelewa pieniądze? Godziny sesji bankowych
  5. Jak wygląda windykacja w Vivus?
  6. Czy Vivus dokonuje weryfikacji przez kontakt z pracodawcą?
  7. Jak odstąpić od umowy pożyczki w Vivus?
  8. Spłata pożyczki w Vivus przed terminem - to możliwe?
  9. Kolejna pożyczka w Vivus - po jakim czasie?
  10. Co jeśli nie spłacę pożyczki w terminie w Vivus?