Z tego artykułu dowiesz się:
Jeżeli potrzebujesz szybkiej chwilówki online, zależy Ci na czasie. Jak najszybsza procedura pożyczkowa jest na wagę złota.
- Nie musisz obawiać się kontaktu telefonicznego ze strony Vivus. Połączenie od kogoś, kto będzie podawał się za tę firmę, powinien Cię zaniepokoić.
- Coraz częstszą próbą oszustwa jest Spoofing, czyli podszywanie się pod jakąś firmę w celu wyłudzenia danych i/lub pieniędzy.
- Bardzo ważne jest skuteczne reagowanie na próby oszustwa, gdy masz przypuszczenie, że osoba po drugiej stronie słuchawki nie ma czystych intencji.
- Próby oszustwa koniecznie należy zgłaszać.
Czy Vivus dzwoni do pracodawcy?
Nie, Vivus nie dzwoni do pracodawcy, aby dokonać weryfikacji Twojego zatrudnienia. Informacja jest o tyle ważna, że znacząco wpływałoby to na tempo przyznania finansowania. A przecież Vivus słynie z szybkich pożyczek. Jeśli więc zastanawiasz się nad tym, czy Vivus dzwoni do pracodawcy, możesz być w pełni spokojny. Co jednak z kontaktowaniem się z klientami? Na co powinieneś uważać i kiedy? Sprawdź poniżej.
Czy Vivus kontaktuje się telefonicznie z klientami?
Czy może być tak, że pożyczkodawca zadzwoni bezpośrednio do Ciebie? W przypadku niektórych instytucji tak się zdarza. Ale czy Vivus dzwoni do klienta? Na pewno Cię to nie spotka. Ewentualnie firma może wysłać SMS-em przypomnienie o tym, że minął termin spłaty zobowiązania.
Vivus niebędzie zabiegał o kontakt z Tobą bezpośrednio jako Vivus. Nie zapomnij jednak o tym, że gdy nie będziesz spłacać pożyczek, Twój pożyczkodawca może przekazać sprawę firmie windykacyjnej. W skrajnych przypadkach może nawet sprzedać zadłużenie. W praktyce jednak nikt nie powinien zadzwonić przedstawiając się jako Vivus, a inna firma.
Z jakiego numeru dzwoni Vivus?
Najważniejsze jest to, że Vivus nie kontaktuje się z klientami telefonicznie. Należy przy tym jednak pamiętać, że nic nie stoi na przeszkodzie, abyś Ty zadzwonił do Vivus.
Może być wiele powodów, aby to zrobić, w tym:
- Masz problemy ze spłatą chwilówki;
- Chcesz poprosić o refinansowanie zadłużenia;
- Masz zamiar ubiegać się o kolejne 30 dni na spłatę pożyczonej kwoty;
- Przy dalszych trudnościach w spłacie kontakt pozwala na wypracowanie z działem windykacji Vivus optymalnego rozwiązania, które usatysfakcjonuje obie strony.
A pod jakimi numerami możesz kontaktować się z Vivus?
- 660 600 700
- 22 206 21 21
Warto przy tym pamiętać, że firma ta pracuje w godzinach:
- W dni powszednie od 8:00 do 22:00;
- W soboty od 8:00 do 20:00;
- W niedziele handlowe od 10:00 do 18:00.
Oszuści podszywający się pod Vivus - na co uważać?
Największe znaczenie ma tutaj termin „spoofing”. Jest to nowa, ale niestety już bardzo popularna forma wyłudzania informacji i danych wrażliwych. Do takich działań najczęściej używa się urządzenia umożliwiającego wykonywanie połączeń. Możesz więc spotkać się z nią właśnie przy podszywaniu się pod Vivusa.
Celem oszustów jest przede wszystkim:
- Kradzież tożsamości;
- Pozyskanie wrażliwych danych;
- Wykorzystanie zdobytej wiedzy do kradzieży pieniędzy, wzięcia pożyczki lub kredytu na te dane, lub pojawienia się innych poważnych i nieprzyjemnych konsekwencji.
Istotą spoofingu jest podszywanie się pod banki, instytucje finansowe, a nawet firmy prywatne i znane nam osoby. Pomysłowość oszustów jest bardzo rozległa, dlatego zachowanie pewnego minimum czujności jest kluczowe – i wystarczy, aby pozostać bezpiecznym.
W ramach spoofingu oszuści podszywają się pod:
- Numery telefonu,
- Adresy e-mail,
- Adresy IP.
Co za tym idzie? Nawet jeśli na ekranie wyświetla się znany Tobie numer telefonu, absolutnie nie oznacza to, że możesz podawać mu wszystkie informacje od tak.
Co powinno wzbudzić Twoją czujność?
Dzwonił do Ciebie ktoś podający się za przedstawiciela banku lub innej instytucji (np. właśnie Vivus)? Od razu powinna zapalić się czerwona lampka. Bardzo często w takiej sytuacji usłyszysz o rzekomym włamaniu na konto. To jeszcze nie oznacza oszustwa, chyba że dzwoniący w ramach „ochrony” prosi o podanie danych wrażliwych (np. danych do logowania na stronie).
Uwaga!
Pracownik dowolnej instytucji NIGDY nie pyta o takie kwestie przez telefon. Podobnym zagrożeniem jest sugestia ze strony dzwoniącego, aby zainstalować rzekomo chroniące Twój smartfon oprogramowanie lub aplikację. Nigdy tego nie rób i bądź czujny.
Telefon od firmy Vivus — jak reagować na oszustwa?
Być może otrzymałeś telefon i nie jesteś przekonany, czy był on próbą oszustwa. Myślisz, że ktoś może podszywać się pod bliską Ci osobę? Poproś o uwierzytelnienie – zapytaj o coś, co może wiedzieć tylko ona.
W przypadku banku, firmy pożyczkowej czy innej instytucji nigdy nie podawaj żadnych informacji, o które pyta. A co możesz zrobić?
- Najlepiej zakończ połączenie od razu, gdy zauważysz coś niepokojącego.
- Możesz samodzielnie zadzwonić do Vivusa. Ręcznie wpisując numer lub wybierając kontakt, masz pewność, że dzwonisz na prawdziwe dane kontaktowe.
- Podczas takiego połączenia poinformuj o próbie oszustwa.
- Dodatkowo warto zgłaszać oszustwo do CSIRT Nask (strona cert.pl). Możesz tam opisać próbę oszustwa mailową, sms-ową i telefoniczną. Ma to na celu przeciwdziałanie oszustwom i powstrzymywanie osób podejmujących się takich właśnie działań.
Przeczytaj też:
Pytania i odpowiedzi