Z tego artykułu dowiesz się;
Starając się o wzięcie chwilówki online z całą pewnością liczysz na to, że środki dostaniesz możliwie jak najszybciej. Najpierw jednak musisz pozytywnie przejść weryfikację danych osobowych.
- Otrzymanie pożyczki wymaga pozytywnej identyfikacji danych osobowych. Dopiero po ich potwierdzeniu Vivus podejmie decyzję o tym, czy przyzna Ci środki.
- Istnieją sposoby na przyśpieszenie procesu weryfikacji tożsamości.
- Jeśli weryfikacja Vivus jest przeprowadzana przez pracownika - czyli w zwykłej procedurze - nie będzie miała miejsca poza godzinami pracy firmy.
- Jeszcze kilka lat temu nie było konieczności weryfikowania tożsamości klienta starającego się o pożyczkę. Od 2018 roku jest to obowiązek regulowany przez prawo.
Czym jest weryfikacja tożsamości?
Najprościej rzecz ujmując jest to sposób na potwierdzenie, czy dana osoba jest faktycznie tym, za kogo się podaje. W przypadku pożyczek jest to szczególnie istotny element. Nie brakuje bowiem historii dotyczących brania kolejnych chwilówek na skradzione dane osobowe lub takie, które w ogóle nie istnieją.
Weryfikacja tożsamości Vivus w praktyce umożliwia zminimalizowanie ryzyka zagrożenia. Jest to nie tylko bezpieczeństwo dla pożyczkodawcy, który ma pewność, że środków udziela osobie wiarygodnej. To także swego rodzaju zabezpieczenie dla Ciebie, bo minimalizuje prawdopodobieństwo wzięcia pożyczki na Twoje dane przez oszustów.
Jak firma Vivus weryfikuje swoich klientów?
Firma Vvus kładzie spory nacisk na to, aby potwierdzić tożsamość klientów, choć jednocześnie stara się maksymalnie usprawnić proces przydzielania pożyczki.
W przypadku Vivus obowiązują dwie podstawowe metody weryfikacji:
- Za pomocą przelewu identyfikacyjnego (standardowa opcja); oraz
- Przy użyciu aplikacji Instantor lub Kontomatik.
W ramach konieczności potwierdzenia tożsamości Vivus może również wykonać weryfikacyjne połączenie telefoniczne. Ostateczna decyzja o przyznaniu pożyczki po sprawdzeniu danych zostanie już przekazana e-mailem lub smsem.
Jak wygląda proces weryfikacji w firmie Vivus?
Podstawowym sposobem na dokonanie identyfikacji jest potwierdzenie za pomocą przelewu identyfikacyjnego. Jest to standardowe rozwiązanie, z którego od lat korzystają zarówno firmy pożyczkowe, jak i banki.
Jak to przebiega krok po kroku?
- Zacznij zalogowania się na Profil Klienta w Vivus.
- Następnie wybierz bank, w którym masz konto osobiste.
- Kolejno należy zalogować się do banku i wykonać przelew weryfikacyjny na symboliczną kwotę - Na tym etapie możesz również przejść szybszą identyfikację przez Kontomatik, ale dalej opisujemy procedurę przelewu.
- W ramach przelewu możesz zrobić: Ekspresowy przelew przez Autopay na kwotę 1 zł; Tradycyjny przelew w wysokości 1 gr.
Warto wiedzieć!
Ważne jest to, żeby nie robić przelewu na poczcie czy np. za pośrednictwem Revolut. Chodzi przecież o to, aby Vivus otrzymał Twój numer konta - na niego bowiem zostaną przelane środki. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy wybierasz inną formę wypłaty.
A na jakie dane trzeba dokonać przelew?
- Numer konta: PL11116022020000000219314405
- Odbiorca: Soonly Finance sp. z o.o.
- Adres: Żwirki i Wigury 16 c, 02-292 Warszawa
- Tytuł przelewu: Potwierdzam rejestrację nr (wprowadź swój nr rejestracji) i zgadzam się na umowę pożyczki z vivus.pl.
Wracając do możliwości weryfikacji danych przez aplikację, jest to jeszcze prostszy sposób. Wymaga pobrania aplikacji na urządzenie i udostępnienia jej danych osobowych z Twojego konta bankowego. Instantor i Kontomatik to bezpieczne narzędzia, których nie musisz się obawiać.
Jak długo czeka się na decyzję w Vivus?
Ile trwa identyfikacja Vivus? To zależy od kilku elementów. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że tradycyjne rozpatrywanie wniosku i weryfikacja wymagają aktywnego działania ze strony pracownika Vivus. To oznacza, że weryfikacja przeprowadzana jest wyłącznie w godzinach pracy firmy.
Mowa tu o godzinach:
- Od 8 do 22 w dni robocze;
- Od 8 do 20 w soboty;
- Od 10 do 18 w niedziele handlowe.
Jeśli złożysz wniosek w czasie pracy Vivus, weryfikacja powinna zostać rozpatrzona błyskawicznie. Tak dzieje się w większości przypadków.
Co w sytuacji, gdy strasz się o pożyczkę w dzień świąteczny?
Potwierdzenia tożsamości możesz spodziewać się w godzinach porannych kolejnego dnia roboczego. Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak pracuje Vivus w dni świąteczne, możesz sprawdzić to w zakładce „kontakt” na stronie www tej firmy.
Dlaczego weryfikacja klienta w Vivus jest ważna?
Procedura jest niezwykle ważna, ponieważ jest sposobem na uniknięcie ryzyka, że pożyczka będzie zaciągnięta na skradzione lub wyłudzone dane. W ten sposób dochodzi do zabezpieczenia interesów pożyczkodawcy, ale też Twoich jako pożyczkobiorcy.
Istnieje też sam obowiązek weryfikacji tożsamości klientów, narzucony przez prawo od 1 marca 2018 roku. Jeśli nie zostanie on dopełniony przez instytucję finansową, firma mogłaby zostać pociągnięta do odpowiedzialności. Szczególnie istotne jest to w kontekście niesprawdzonych danych, które zostały skradzione lub wyłudzone w celu wzięcia pożyczki.
Przeczytaj też inne nasze artykuły:
- Czy pożyczka w Vivus jest bezpieczna?
- Jak usunąć konto na Vivus? Krok po kroku
- Logowanie do konta Vivus - jak to zrobić?
- Po jakim czasie Vivus przelewa pieniądze? Godziny sesji bankowych
- Jak wygląda windykacja w Vivus?
- Czy Vivus dokonuje weryfikacji przez kontakt z pracodawcą?
- Jak odstąpić od umowy pożyczki w Vivus?
- Spłata pożyczki w Vivus przed terminem - to możliwe?
- Kolejna pożyczka w Vivus - po jakim czasie?
- Co jeśli nie spłacę pożyczki w terminie w Vivus?
- Odrzucenie wniosku przez niepoprawny Pesel w Vivus - co robić?
Pytania i odpowiedzi