Programy lojalnościowe firm pożyczkowych - czym są?

Na rynku pożyczek pozabankowych panuje dzisiaj bardzo duża konkurencja, dlatego każdy pożyczkodawca stara się różnymi sposobami zachęcić nas do skorzystania ze swojej oferty. Jednym z takich sposobów jest choćby promocja pierwszej pożyczki za darmo, która jest skierowana do nowych klientów.

Firmom jednak zależy także na klientach, którzy regularnie korzystają z ich usług, czyli zaciągają kolejne, pełnopłatne pożyczki online, a do tego spłacają je w wyznaczonym terminie. Aby ich do tego nakłonić, proponują programy lojalnościowe, które są tematem naszego artykułu.

W skrócie są to programy zapewniające określone korzyści klientowi w zamian za jego lojalność i terminową spłatę zobowiązań. Najczęściej mają one charakter finansowy np. umożliwiają skorzystanie ze zniżki na następną pożyczkę.

Kto może liczyć na bonusy od pożyczkodawcy?

Jak sama nazwa wskazuje, programy lojalnościowe firm pożyczkowych skierowane są do lojalnych klientów.

Chodzi więc o osoby, które:

  • decydują się skorzystać z usług danego pożyczkodawcy więcej niż jeden raz,
  • są rzetelnymi pożyczkobiorcami, czyli spłacili swoje poprzednie zobowiązania wobec danej firmy w wyznaczonym terminie.

Szczegółowe warunki korzystania z profitów są ustalane indywidualnie przez poszczególnych pożyczkodawców, dlatego mogą się od siebie różnić. Niektóre firmy oferują je już przy drugiej pożyczce, inne dopiero po kilkukrotnym skorzystaniu z ich usług.

Zawsze jednak celem programu jest zatrzymanie klienta na dłużej, czyli zachęcenie go do ponownego skorzystania z usług w tym samym miejscu.

Rzetelny pożyczkobiorca - jak nim zostać?

Każda firma oferująca program lojalnościowy wymaga rzetelności w spłacie poprzednich zobowiązań. Jest to warunek podstawowy, z którego spełnieniem ma jednak problem wielu pożyczkobiorców. Przez Internet można dzisiaj bardzo szybko pozyskać dodatkową gotówkę, co nie sprzyja przemyślanym decyzjom.

Warto więc pamiętać, że konsekwencje braku spłaty pożyczki w terminie to nie tylko naliczenie odsetek za opóźnienie, ale także niemożliwość skorzystania z atrakcyjnych bonusów.

Jeśli chcesz być rzetelnym pożyczkobiorcą, musisz tak pożyczać pieniądze, by bez problemu je zwrócić. W tym celu zapamiętaj kilka podstawowych zasad, jak bezpiecznie zaciągać pożyczki:

  1. Nie pożyczaj większych sum, niż potrzebujesz.
  2. Porównaj oferty pod kątem całkowitych kosztów pożyczki i wybierz tę najtańszą.
  3. Wybierz termin spłaty zobowiązania wypadający co najmniej kilka dni po oczekiwanym wpływie środków z tytułu wynagrodzenia.
  4. Sprawdź, czy firma przewiduje możliwość przedłużenia terminu spłaty w sytuacji awaryjnej.
  5. Przed zawarciem umowy dokładnie przeanalizuj swoje możliwości finansowe – jeśli obawiasz się, że możesz nie dać rady spłacić pożyczki, lepiej z niej zrezygnuj.

Przykłady profitów od firm pożyczkowych

Pożyczkodawcy mają różne pomysły na to, by zachęcić swoich klientów do ponownego skorzystania z ich usług. Poniżej prezentujemy programy lojalnościowe, z jakimi można spotkać się najczęściej.

Darmowe pożyczki dla stałych klientów

Choć najpopularniejsze są pierwsze chwilówki za 0 zł dla nowych pożyczkobiorców, niektóre firmy pożyczkowe mają takie oferty także dla swoich stałych klientów. Zasady są bardzo proste – jeśli będziemy regularnie korzystać z usług danego pożyczkodawcy, możemy liczyć na to, że kolejna (np. co trzecia lub co piąta) pożyczka będzie nam udzielona gratis.

Rabaty na kolejne pożyczki

Równie popularne są programy lojalnościowe przewidujące zniżki na kolejne pożyczki. Wystarczy regularnie korzystać z usług danej firmy i spłacać zobowiązania w terminie.

Zniżki za polecenie pożyczki

Ten program bonusowy pozwala uzyskać zniżkę na kolejną pożyczkę za polecenie usługi znajomemu. Polega to na tym, że jeśli dzięki naszej rekomendacji ktoś skorzysta z usług firmy pożyczkowej, przy zaciąganiu w niej kolejnego zobowiązania będziemy mieć naliczone niższe koszty.

Zniżki za polecenie często się kumulują, co oznacza, że im więcej znajomych skorzysta z usług pożyczkodawcy, tym na większy rabat można liczyć.

System punktowy

Ten program bonusowy polega na zbieraniu punktów i potem ich wymianę na konkretne korzyści. Punkty można otrzymać za różne czynności – na przykład za zaciągnięcie pożyczki, spłatę zobowiązania w terminie, polecenie usługi znajomemu, czy napisanie opinii w mediach społecznościowych. Zebrane w ten sposób punkty można potem wymienić np. na rabat na kolejną pożyczkę.

Bonusy za zdobywanie wiedzy o finansach

Ciekawym rodzajem programu bonusowego są specjalne platformy edukacyjne online, na których można ukończyć darmowe kursy z zakresu finansów osobistych, a za przejście kolejnych etapów otrzymać punkty wymienialne np. na zniżki na kolejną pożyczkę.

Konkursy i promocje dla stałych i nowych klientów

Nie są to typowe programy lojalnościowe, ponieważ zwykle skierowane są do wszystkich klientów, którzy zdecydują się skorzystać z finansowania w danej firmie.

Czasami wystarczy zaciągnąć zobowiązanie, a czasami trzeba dodatkowo odpowiedzieć na pytanie konkursowe, by mieć szansę na nagrodę pieniężną lub rzeczową. Takie akcje organizowane są przez wielu pożyczkodawców nawet kilka razy w roku.

Jakie firmy posiadają programy lojalnościowe?

Poniżej przedstawiamy wybrane firmy pożyczkowe, w których możesz liczyć na ciekawe bonusy za lojalność.

Lendon – stali klienci mogą liczyć na rabaty przy kolejnych pożyczkach – ich wysokość ustalana jest indywidualnie i można ją poznać po zalogowaniu się do swojego konta w serwisie,

Netcredit – w zamian za wyrażenie zgody na otrzymywanie materiałów marketingowych można uzyskać rabat przy zaciąganiu kolejnych pożyczek,

Wonga – ukończenie 10 kursów lub ścieżki edukacji na platformie edukacyjnej Kapitalni.org skutkuje otrzymaniem 10 zł zwrotu w trakcie spłaty pożyczki,

Smart Pożyczka – po spłacie każdej pożyczki w terminie, każda kolejna objęta jest coraz większym rabatem: przy drugiej umowie można liczyć na zniżkę 5%, przy 3 i 4 rabat wynosi 10%, przy 5 i 6 – 15%, przy 7 i 8 – 20%, a przy 9 i każdej następnej 25%,

Szybka Gotówka – program „Co piąta pożyczka za darmo” jest dla osób, które korzystają z oferty co 30 dni i zwracają pieniądze w terminie; dodatkowo można zdobyć zniżkę 40 zł na kolejną pożyczkę w zamian za polecenie serwisu znajomemu,

Wandoo – program lojalnościowy przewiduje rosnące rabaty na kolejne pożyczki po spłacie trzech, a ich maksymalna wysokość może wynieść nawet 50%.

Wady i zalety korzystania z profitów od firm pożyczkowych

Będąc klientem firm pożyczkowych warto wiedzieć, na co można liczyć korzystając z ich usług. Bonusy z pewnością kuszą każdego i posiadają wiele zalet, ale także wad. Poniżej przedstawiamy, jakie istnieją rodzaje programów lojalnościowych w firmach pozabankowych z podziałem na negatywne i pozytywne korzyści z nich wynikające:

Rodzaj programu lojalnościowego Zalety Wady

Darmowe pożyczki dla stałych klientów

Możliwość skorzystania nawet kilkukrotnie w ciągu roku z pożyczki za darmo. Aby skorzystać z bonusu, należy regularnie zaciągać pożyczki np. co miesiąc, co może rodzić ryzyko nadmiernego zadłużenia.

Rabaty na kolejne pożyczki

Lojalność wobec jednej firmy pozwala obniżać koszty kolejnych pożyczek. Niektóre firmy proponują rabaty dopiero po spłacie kilku pożyczek.

Zniżki za polecenie pożyczki

Bezpieczny sposób na uzyskanie zniżki. Im więcej znajomych skorzysta z usługi, tym na większe zniżki można liczyć. Trudność w znalezieniu osób, które będą zainteresowane pożyczką i rzeczywiście ją otrzymają.

System punktowy

Zdobywanie punktów nie wymaga dodatkowych aktywności – naliczane są one przy okazji korzystania z usług firmy pożyczkowej. Uzyskanie korzyści zwykle wymaga zebrania bardzo dużej ilości punktów, co wiąże się z koniecznością np. zaciągnięcia kilku pożyczek.

Bonusy za zdobywanie wiedzy o finansach

Możliwość zdobycia nie tylko korzyści finansowych, ale także wartościowej wiedzy przydatnej na co dzień. Konieczność poświęcenia dużej ilości czasu na zapoznanie się z materiałami i rozwiązywanie testów.

Konkursy i promocje dla stałych i nowych klientów

Możliwość wygrania atrakcyjnych nagród pieniężnych lub rzeczowych. Akcje promocyjne pojawiają się okazjonalnie, nie zawsze w tym samym czasie, w którym chcemy skorzystać z usług danej firmy.